Thursday, August 25, 2011

pengalaman ku sebgai seorg pekerja....

esok last day aku keje kat RedPaper Creative sebgai Grafik Designer.....start dri 16 may 2011 smpi la 26 ogos 2011 aku bekerja sebgai Grafik Designer...selesai practical training yg hanya 2bulan sahaja tamat, aku ditawarkn oleh bos aku tok bekerja kt sner smpi aku nek cuti semester..seronok ade..mls pun ader..tp aper slhnya kan kerja..sekurang2 nyer dpt gak uit...dier pun jnji nk bg gaji kat aku....byk pengalaman dan ilmu yg aku peroleh dsana..suka duka...aku seronok bekerja kt sne...bos yg bek dan sempoi....kwn2 kerja yg xpnh lokek ilmu untuk di kongsi bersama aku...di RedPaper Creative aku blaja cmne nk attend customer...lau bfore dis aku tkut sgt nk berhdpn ngan org luar..skang aku dh bole...walaupn aku xpnh kenal tp aku dh leh berbual cam dh lmer knl..heheheh.....dri xyakin ngan design sndri skang bangga ngan design yg kter buat..mne xnyer dh bpe byk design yg aku dh buat slme aku keje kt RedPaper Creative...hehehe...rse syg lak nk tglkn diorg smuer..tp aku kne tglkn jugak..sbb aku kne tunaikn tggjwp aku sbgai pelajr....tanggung jwp sebgai pelajar UiTM.... :)

selama aku kerja kt sne...ni yg aku terapkn dalam diri aku..so aku nk share ngan kwg smuer..
jika kita seorang pekerja maka, di bahu kita menggalas amanah untuk melaksanakan tugas dengan penuh minat, ketekunan, kegigihan dan kesungguhan yang tinggi.  Kita diseru agar mengutamakan kepentingan majikan serta organisasi berbanding kepentingan diri, sentiasa berusaha memastikan majikan dan organisasi tempat kita bekerja, mencapai matlamat yang disasarkan dengan jayanya.

“Sesungguhnya Allah menyukai apabila salah seorang daripada kamu melakukan sesuatu pekerjaan, ia melakukannya dengan baik, sempurna lagi teliti.”

Riwayat al-Baihaqi daripada `Aisyah r.a

 so kepada yg tgh keje ker...bru nk keje ker.....tgh nk cari keje ker...so kwg terapkn la nilai2 ni dlm dri kwg supaya bos..kwn2 kerja senang dgn kehadiran anda....:)

yg benar

miyuki_kamal

No comments:

Post a Comment